in ,

Alimentația corectă: Principiul nr. 1

(Publicat în: 16 mai 2019)

Acum, cu grijă, vom prezenta date exacte, matematice, privind alimentația corectă, cuprinsă în 8 principii ale alimentației și sănătății. Citesc pe nerăsuflate cartea cu titlul Studiu China, de doi autori, tatăl dr. T. Colin Campbell și fiul său Thomas M. Campbell II, apărută la Editura Adevăr Divin, București, 2012.

Este necesar, și să nu uităm acest lucru, să adoptăm pentru viața noastră, câtă ne-a mai rămas aici pe pământ, un nou stil de viață. Făcând aceasta, în mod automat, noi avem posibilitatea:

– Să trăim mai mult;

– Putem arăta mai bine și să ne simțim mai tineri;

– Putem avea mai multă energie;

– Scădem în greutate (în mod armonios);

– Scade colesterolul în sânge;

– Se previn și chiar se vindecă bolile de inimă;

– Poți reduce riscul de cancer la sân, prostată și alte multe tipuri de cancer1;

– Se poate păstra vederea în ultimii ani de viață;

– Poți preveni și trata diabetul;

– Se pot evita multe operații chirurgicale care nu sunt necesare;

– Se reduce în mare măsură nevoia de medicamente;

– Se păstrează oasele puternice;

– Se evită impotența;

– Se evită accidentele cerebrale;

– Poți preveni pietrele la rinichi;

– Îți poți preveni constipația;

– Se poate reduce tensiunea sângelui;

– Poți evita boala Alzheimer;

– Îți poți feri copiii de diabetul de tip I;

– Poți reduce artrita.

Cu ce preț, anume, putem beneficia de acestea? „Unul relativ mic: tot ce trebuie să faci este să-ți schimbi dieta alimentară. Personal, nu cred că există ceva mai ușor de făcut și care să necesite efort atât de mic pentru a obține beneficii atât de mari.”2

Pentru a fi mai pe înțeles, se prezintă, spre exemplu, un fel de mâncare dintr-o ipostază biochimică: gospodina gătește „spanac în adaus cu ghimbir și paste din făină integrale umplute cu dovlecel, unt natural de vacă sau de nuci și condimente cu sos de tomate.”3

O astfel de găteală conține mii și mii de susbtanțe nutritive, fiind o veritabilă mină de aur biochimică. Deci, spanac, fraților și iubite gospodine!

De îndată ce alimentele intră în legătură cu saliva, organismul își „începe acțiunea miraculoasă și declanșează procesul digestiei”4, noi răsuflând ușurați că organismul nu este pus la eforturi prea mari, dar să nu uităm, mestecatul fiecărei îmbucături de 30-50 de ori!

E adevărat, că la spanac nu poți mesteca de 30-50 de ori! Că și așa este „mestecat” tehnic, iar când îl introduci în „moara” umană, îl scapi pe nebăgate în seamă pe gât și….basta!

Dar acum, foarte pe scurt: substanțele nutritive din spanac: micronutrienți: apă, grăsimi, carbohidrați, proteine, calorii, fibre, minerale: calciu, fier, magneziu, fosfor, potasiu, sodiu, zinc, cupru, mangan, seleniu, o întreagă mină de metale! Să vedem acum vitaminele: C, B1, B2, B3, B6, A, E, apoi șase feluri de acizi și optsprezece feluri de aminoacizi!

Așadar: Trăiască spanacul!

Să-l mâncăm cu sacul!

Calinic Arhiepiscopul, Vrei să fii sănătos?, ediția a doua, Editura Arhiepiscopiei Argeșului și Muscelului, 2018

1 Dr. T Colin Campbell, Thomas M. Campbell II, Studiul China, Editura Adevăr Divin, București, 2012, pag. 297.

2 Idem, pag. 298.

3 Ibidem, pag. 298.

4 Ibidem, pag. 298.

Sinaxar 16 mai 2019

Sinaxar 17 mai 2019