in ,

Alimentația corectă: Principiul nr. 3

(Publicat în: 18 mai 2019)

Alimentele de origine animală sunt inferioare celor care se găsesc, inclusiv în plante, dar superioare calitativ.

Vom vedea acum consumul de substanțe nutritive ale alimentelor de origine vegetală și al celor de origine animală, la 500 de calorii.

                                    Origine vegetală                                 Origine animală
Colesterol (mg)                       –                                                           137
Grăsimi (g)                             4                                                          36
Proteine (g)                             33                                                        34
Beta-caroten (mcg)                 29.919                                                 17
Fibre alimentare (g)                31                                                        –
Vitamina C (mg)                    293                                                      4
Folat (mcg)                             1.168                                                   19
Vitamina E (mg)                     11                                                        0,5
Fier (mg)                                 20                                                        2
Magneziu (mg)                       548                                                      51
Calciu (mg)                             545                                                    252

Acestea sunt rezultatele la compozitul vegetal, amestec făcut din cantități egale de roșii, spanac, fasole, mazăre și cartofi; iar compozitul animal, amestec făcut din cantități egale din carne de vită, porc, pui, lapte integral.

Singuri putem vedea că alimentele de origine vegetală au considerabil mai mulți antioxidanți, fibre și minerale decât cele de origine animală, care conțin mult colesterol și multe grăsimi.1

Surse de Vitamina D

Medicina modernă recomandă, pe lângă dieta alimentară și o altă lucrare esențială: „De asemenea, dacă nu te expui niciodată la soare, în special în lunile de iarnă, este posibil să ai nevoie de supliment de vitamina D.”2

Așadar: alimente organice de origine vegetală, crescute pe un sol fertil și un stil de viață care să ne facă să ieșim în mod regulat din casă ca să ne privească soarele în față, iar noi să-i dăm binețe, cu fața veselă și mâinile ridicate spre Dumnezeu cu bucurie dumnezeiască!

Calinic Arhiepiscopul, Vrei să fii sănătos?, ediția a doua, Editura Arhiepiscopiei Argeșului și Muscelului, 2018

1 Dr. T Colin Campbell, Thomas M. Campbell II, Studiul China, Editura Adevăr Divin, București, 2012, pag. 304.

2 Idem, pag. 307.

Sinaxar 18 mai 2019

Învierea Domnului – bucuria întregii lumi, cateheză parohia Rucărul de Jos, protoieria Câmpulung Muscel