in ,

IV. Exerciții de respirație profundă

(Publicat în: 21 august 2019)

Ceea ce menține organismul nostru în viață este aerul, oxigenul, mai ales curat. Dumnezeu Atoatecreatorul ne-a făcut plămânii cu un ciclu natural de a inspira și expira aerul cel binefăcător. Noi introducem prin inspirație oxigen, carbon, hidrogen și azot din mediul vegetal și eliminăm prin expirație dioxid de carbon, adică aerul pe care îl respiră plantele din lumea vegetală.

Aerul pe care noi îl respirăm cu atâta bucurie este izvorât din plante și arbori și este de natură alcalină, în timp ce expirăm noi eliminăm din plămâni dioxid de carbon, care este de natură acidă. Știind aceste lucruri trebuie să învățăm respirația corectă și profundă, și să ne ferim de a fi numiți „ființe cu respirație superficială”.

Noi respirăm, de obicei, superficial și mediocru. Precum respirăm, așa va fi și viața noastră. O respirație corectă purifică mentalul și calmează emoțiile, împăcându-ne cu propria persoană și cu mediul, adică natura în care trebuie să ne petrecem viața. Oxigenul curat este o hrană esențială a organismului nostru. Dr. Robert Morse spune, că pe la începutul anului 1970, el însuși „a trecut printr-o experiență în care am trăit numai cu aer. Pe vremea aceea, trăiam izolat de lume, ca un eremit, în pădurile și parcurile rezervațiilor din Florida. Timp de șase luni m-am hrănit numai cu portocale, sperând că până la urmă, voi putea renunța și la acestea. Corpul meu atinsese un nivel energetic atât de înalt, încât treceam permanent prin experiențe de decorporalizare, ceea ce crea un dezechilibru între mine și lumea înconjurătoare…În cele din urmă, am făcut un compromis în privința regimului alimentar și mi-am fixat o dietă echilibrată, compusă din fructe și legume crude, proaspete și naturale.”1

Trebuie să mărim cantitatea de oxigen în organismul nostru. Să încercăm: stăm în capul oaselor pe marginea patului, în picioare sau culcat întins pe o canapea sau jos pe dușumea. Primul lucru pe care-l facem la început? Ne relaxăm cu grijă, lejer, cu eliberare de gânduri. Apoi așezăm mâna dreaptă pe abdomen, deasupra buricului și inspirăm pe nas fără a mișca umerii, urmărind cum mâna se mișcă în sus și în jos, o dată cu respirația. Cu fiecare inspirație, dilatăm abdomenul ridicându-l și coborându-l cu mână cu tot, expirând pe gură. Să nu uităm aceasta! Expirarea pe gură!

Prin acest exercițiu mărim cantitatea de aer. După această umplere cu oxigen a lobilor inferiori ai plămânilor, continuăm să inspirăm pentru a umple cu aer și lobii superiori ai plămânilor, ridicând pieptul și umerii pentru a umple deplin cavitatea toracică și apoi, cu liniștire vom expira lent pe gură.

Repetăm acest mod de respirație, atunci când tragem aerul în plămâni, și spunem: Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, iar când expirăm, adăugăm: miluiește-mă pe mine păcătosul!

Așa vom câștiga pentru trup oxigen cu îmbelșugare, iar pentru suflet, mângâiere de la Dumnezeu Cel Mult Iertător, aceasta numindu-se Rugăciunea Inimii!

Vom primi de la Dumnezeu binecuvântare și eliminarea gazelor acide, iar ca tehnică, bună potriveală pentru calmare, mai ales că o împletim cu rugăciunea.

Să ne deschidem fără ezitare către natură, să iubim pe Dumnezeu din toată inima, să avem în iubire pe aproapele și pe noi înșine, învățând și pe alții să respire în văzduhul lui Dumnezeu!

Calinic Arhiepiscopul, Vrei să fii sănătos?, ediția a doua, Editura Arhiepiscopiei Argeșului și Muscelului, 2018

1 Dr. Robert Morse, Să trăim sănătos fără toxine, Editura Paralela 45, Pitești, 2009, pag. 428.

Sinaxar 21 august 2019

Sinaxar 22 august 2019