in ,

Rolul vital al combinării corecte a alimentelor

(Publicat în: 4 iunie 2019)

Dacă dorim și este obligatoriu să dorim – să ne fie cu iertare – să stabilim care sunt combinațiile corecte de alimente „chimia devine un prieten de nădejde. În special pentru cei care suferă de diabet, este vitală respectarea asocierii corecte a alimentelor, dacă pacientul dorește să își regleze nivelul glicemiei din sânge…Chimia ne învață că, asociind o bază (sau alcal) cu un acid, cele două elemente se vor neutraliza reciproc. Fermentația și putrefacția devin în acel moment mari factori care înlocuiesc enzimele digestive. Se va face astfel descompunerea incorectă a alimentelor și apariția unui număr de transformări chimice nedorite, care vor conduce la malabsorbție, acidoză și înfometare celulară.”1

Cred că este necesar să ne însușim știința de a ne hrăni, iar cei care se apucă de bucătărie, sunt ca medicii chirurgi, nu pentru că se îmbracă în alb cu o bonetă sculată spre cer, ci pentru că făcând o combinație neadecvată a hranei, pot produce îmbolnăvirea oamenilor….și de la cuțitul de la bucătărie și o minte încâlcită a bucătarului se ajunge pe masa de operație!

De aceea: „Cele două secrete importante legate de combinarea corectă a alimentelor sunt următoarele: în primul rând, nu asociați proteinele (alimentația acidă) cu carbohidrații (alimentație alcalină), iar în al doilea rând, consumați fructele sau pepenii, singuri și nu în combinație cu alte tipuri de alimente, oricare ar fi acelea”2, așa cum am făcut mereu, mâncând pepene cu pâine sau biscuiți! O asociere mai nepotrivită, nu se putea. Acum mă mir de ce Episcopul Gherasim al Vâlcii, pe vremuri, o lună mânca doar pepene, câte unul pe zi. Știa bine moș Gherasim cum stau lucrurile cu asocierea de alimente.

Dacă respectăm, cu strictețe, combinațiile corecte de alimente, se va pune capăt reîngurgitării acide, ulcerațiilor, balonării și acumulării de gaze, care se întâlnesc frecvent, ca efect direct al încălcării acestei legi naturale: „rețineți că digestia, va fi cu atât mai bună, cu cât veți asocia mai puțin alimentele la o masă. Dacă v-aș cere să vă gândiți deodată la zece lucruri diferite, v-ați încurca, firește, fiindcă mintea nu se poate concentra decât pe un singur lucru odată. Rețineți această observație, când vă hotărâți să combinați zece alimente diferite la aceeași masă. Simplitatea este totdeauna binevenită! Nu contează cât de mult, sau puțin mâncați, ci dacă puteți digera, asimila, utiliza și elimina ceea ce ați mâncat. Dieta trebuie să fie cât mai simplă, la fel și viața pe care o duceți.”3

Îmi aduc aminte, cum pe vremuri, o călugăriță făcea bucate bune, dar când le servea bătrânului stareț, pe cât timp mânca, îl împovăra cu tot felul de povești administrative și asta ani de zile. Rezultatul: a reușit să-i provoace cancer și să moară!

De aceea, să ne ferim de astfel de nefericiri și mai bine o coajă de pâine cu veselie decât un meniu bogat cu gâlceavă! Așa că e bine să ascultăm de dr. Robert Morse: „Bucurați-vă când mâncați! Nu vă așezați niciodată la masă dacă sunteți furioși sau supărați, fiindcă aceste stări măresc nivelul de aciditate din stomac, ceea ce poate neutraliza efortul digestiv al organismului și crea acidoză. Fiți relaxați și bucurați-vă când sunteți la masă. Mestecați bine mâncarea, fiindcă prima etapă a digestiei are loc în cavitatea bucală. Încercați să nu beți lichide în timpul mesei, fiindcă acest lucru nu face decât să diuleze sau să neutralizeze enzimele digestive.”4

Să vedem acum care sunt cele două secrete legate de combinarea alimentelor și „porunca înfricoșătoare” de a nu amesteca proteinele (acide) cu carbohidrații (alcalii), adică de a disocia fructele sau pepenii de toate celelalte alimente, neamestecându-le unele cu altele din grabă sau din neștiință.

De ce se impune acest lucru, cu strictețe absolută?

Iată explicația după știința medicală: „Fructele și pepenii se digeră foarte repede. Dacă intră în combinație cu alimentele care se digeră încet, zaharurile pe care le conțin vor rămâne în stomac. Rezultatul va fi fermentarea zahărului care nu a fost digerat și producerea de alcool. Alcoolul provenind din fermentarea zahărului din alimente, mărește nivelul de alcool din sânge și este responsabil de producerea unor catastrofe aeriene, accidente de mașină și arestări de către autorități.”5

Așadar, obligatoriu, să ne obișnuim de azi înainte de a consuma la masă, sau între mese, numai fructe sau numai pepeni, știindu-se că aceste produse naturale au o încărcătură energetică mare și excelente proprietăți de purificare trupească, elemente improtante în procesul de detoxificare.

Să nu combinăm două tipuri diferite de proteină la masă. Cu cât vor fi mai simple bucatele, cu atât va fi mai ușor procesul digestiv și trupul se va încărca cu energie.

Vom prezenta în cele ce urmează, un tabel care va conține combinații corecte și mai ales incorecte de alimente, ca să ne ferim de a ne săpa singuri groapa, cu propria noastră știință sau neștiință!

Calinic Arhiepiscopul, Vrei să fii sănătos?, ediția a doua, Editura Arhiepiscopiei Argeșului și Muscelului, 2018

1 Robert Morse, Să trăim sănătos fără toxine, Pitești, Paralela 45, 2009, pag. 321.

2 Idem, pag. 322.

3 Ibidem, pag. 322.

4 Ibidem, pag. 322.

5 Ibidem, pag. 323.

Sinaxar 4 iunie 2019

Conferința Preoțească de Primăvară în Protoieria Topoloveni